reede, 7. veebruar 2014

Aiahommik

Seisin eile kahel korral reipalt esikus, kummikud jalas ja Donna rihm peos. "Donna! Õue!" Ja teate mis tema tegi? Ta keris ennast diivanil veel rohkem kerra ja pani käpad silmade peale! Olin pisut pettunud.  Malinois Nina küll kunagi niimoodi ei ole teinud. No mis teha, koerapreilid ongi meil väga erinevad. Kehitasin õlgu ja läksin aeda. Ma ei suutnud siiski uskuda ühe koera sellist unevajadust ja käisin aeg ajalt aknast piilumas, mis ta siis teeb seal ikkagi. Aga ta tõesti magas. Diivanil keras ja mõnuga. Terve päeva!

Tänane hommik oli üle hulga aja päikseline. Seekord ei lasknud ma ennast kõigutada unisest näost, mis mind diivanilpatjade vahelt vaatas. Õue! Ilm oli tõeliselt mõnus ja soe. Uudistasime oma uue kodu ümbruses ringi. Ma ei julgenud Donnal veel rihma ära võtta. Olin korra pidanud teda juba maanteel taga ajama, aitab küll. Tegime oma tiiru ja jõudisme koju tagasi. Panin rihma aia külge kinni ja läksin korraks tuppa. Donna vaatas mind täis uskumatust. "Ma käisin ju sinuga jalutamas. Mis sa veel tahad? Miks ma tuppa diivanile magama ei saa????"

Miks mina tuppa ei või tulla? Aga sellepärast , et väljas päikese käes on soojem!  Ja nii ongi, maja on vana ja külm. Eelistan ise ka veeta päevad kas katusel või aias toimetades. Oldud ka seal nelja seina vahel omajagu juba.

Istutasin eile iiriseid ümber. Nad olid endale keset aiateed kodu leidnud. Vaatame, kas nad õitsema ka hakkavad või ehmatasin nad ära. Tundus, et neil oli lastud seal tee peal tükk aega rahus olla. 
Aias sees ja aia taga. Aed on nii tilluke, et ega kõik siia ära mahukski. Sidrunipuu, draakonipuu ja viinapuu. Ega ma kõigile aiaasukatega veel nimepidi tuttav polegi. 
Viinapuu on vana. Naabrimees arvas, et vast kuskil viiekümne aastane. Viinapuu on aias ka ainuke, kelle eest pisut hoolt on kantud. Eks põhjus ole lihtne, ots ja algus on küll meie pisikeses aias aga väädid on otsapidi naabri aias. 
Tasapisi toimetades hakkab aed ilmet võtma. Kuskilt lehehunniku alt tuleb välja vana lillepott, kuskilt mõni marmorikild. Vana pesupali tegin mullast ja sodiks puhtaks, ootab pesupäeva

Suvel annab vana viinapuu varju. Praegu on teda lihtsalt ilus vaadata. See aed on üldse ootamatult varjuline. Arvatavasti on osade taimede kasvukiirus ja suurus istutajale üllatus olnud. Või on aed lihtsalt unarusse jäänud, kes seda teab nii täpselt

Eelistaksin muidugi aias apelsinipuud aga pole hullu, sidrunipuuga ma ei olegi enne saanud nii lähedalt tutvuda.  Sidrunipuu annab saaki kogu aasta, rääkis naabrimees. Kui puult vesivõsusid ära naksisin siis nägingi pisikesi sidruneid nagu tõrusid, samas kõrval olid suured ja kollased, järgmise oksa peal alles rohelised

 Naabrinaine arvas, et kui ma siia majja kauemaks jään, lubab omanik mul kindlasti taimi lillekastides välja vahetada. Ma ei usu, et ma raatsiksin midagi nii ilusat välja kaevata, las õitseb ja lokkab, kõigil ilus vaadata

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar