laupäev, 2. november 2013

Lugu probleemidest

Lehitsesin eile üht Osho raamatut ja leidsin loo, mis haakus kenasti ka minu enda päevateemaga, milleks olid probleemid. Osho lähenemine oli lihtne ja mänguline. Miks mitte vaadata asjale niipidi?
See pilt oli ainuke, mis mulle kohe ette tuli,  kui seda Osho lugu lugesin.  Hetk on jäädvustatud Setúbalist läbisõidul.

Lugu ise selline:

Minu juurde tuli üks noormees, kes oli väga mures. Tal oli kaunis naine, aga tema nina oli liiga pikk. Niisiis oli mees mures ja küsis: “Mida teha?” Naisele oli tehtud isegi iluoperatsioon. Nina muutus pisut inetumaks, sest sellel polnud enne viga midagi, ja kui sa tahad muuta midagi, millel pole midagi viga, siis muutub see inetumaks; tekitab segadust. Nüüd oli mees hädas ja küsis minult, mida teha.
Ma rääkisin temaga mänguasjadest ja ütlesin: “ühel päeval pead sa selle ületama. See on lihtsalt lapsik- miks su naise nina sulle nii muret teeb? Nina on ainult väike osa ja su naine on nii kaunis ja kena inimene- miks sa teda nina pärast nii kurvastad?” Ka naine oli nina tõttu väga tundlikuks muutunud ja ta ninast oli saanud eluküsimus.

Kõik probleemid on sellised! Ärge arvake, et teie probleemid on midagi rohkemat; kõik probleemid on sellised. Kõik probleemid tulenevad lapsikusest, need on sündinud ebaküpsusest.
Mees oli nii mures naise nina pärast, et isegi ei vaadanud tema nägu, sest alati, kui ta vaatas, segas teda nina- aga nii kergesti ei saa millegi eest põgeneda. Isegi kui sa ei vaata nina tõttu nägu, on nina sul meeles. Isegi kui sa püüad seda probleemi vältida, on see alles. See on sinu üle võimust võtnud. Niisiis käskisin ma mehel naise nina üle mediteerida.
Ta ütles: “Mida? Ma ei suuda seda isegi vaadata.”
Ma ütlesin talle: “See aitab. Lihtsalt mediteeri tema nina üle. Iidsetel aegadel mediteerisid inimesed oma ninaotsa üle, mispärast ei võiks sa siis oma naise nina üle mediteerida?
Tore! Proovi seda!”
Ta ütles:”Aga mis siis juhtub?”
“Lihtsalt proovi,” ütlesin ma, “ja mõne kuu pärast räägi mulle. Lase tal iga päev enda ette istuda ja mediteeri ta nina üle.”

Ühel heal päeval tuli mees joostes minu juurde ja ütles: “Mis lollusega ma olen tegelenud! Ma olen täielikult muutunud. Kogu see rumalus on ilmsiks saanud, nüüd pole see enam probleem”

Osho
"Tantra. Ülim mõistmine"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar